Basic Skills

Basic Skills is een training voor instromende ABC-jeugd om de basistechnieken van het volleybal onder de knie te krijgen voordat zij competitie gaan spelen. Met Basic Skills krijg je als instromer een vliegende start en kun je beter meedraaien in de trainingen en wedstrijden van het team waarin je terechtkomt. B- en A-jeugd (ca. 14-17 jaar) start automatisch in Basic Skills. C-jeugd (ca. 12-13 jaar) start in Basic Skills, maar kan doorgaans al snel in een team een extra training volgen. Net als bij de reguliere trainingen geldt dat er drie gratis proeftrainingen zijn, waarbinnen je een training kunt meedoen of een wedstrijd kunt bekijken van het team waarin je waarschijnlijk gaat spelen. Basic Skills is één training per week.

Wil jij je opgeven voor Basic Skills?
Meld je aan met een e-mail naar jeugd@vvutrecht.nl.

Je kunt op elk moment instromen. De trainingsgroep bestaat uit jongens en meisjes tussen ca. 12 en 17 jaar. Je krijgt gerichte training op bovenhands/set-up, onderarms/pass, service/aanval, blokkeren/verdedigen en spelsystemen. In principe word je na één cyclus in een competitieteam geplaatst. Korter kan ook, als je vanuit school of thuis al enige basistechnieken beheerst. En langer kan ook, als je liever nog wat meer leert voordat je in een team stapt. Ook als je al lid bent en in een ABC-team speelt, maar bepaalde technieken wilt bijschaven dan ben je welkom. Kijk dan wanneer welke technieken behandeld worden en sluit aan bij die trainingen.

Trainingen
Basic Skills bestaat per seizoen uit vier rondes van 9 à 10 trainingen met de volgende accenten:

• Week 1+2 bovenhands: set-up, verplaatsen, roteren, voor- en achterover.
  • Week 3+4 onderarms: pass uit serve, ralleypass, verplaatsen, links/rechts, achterover.
  • Week 5+6 service en smash: slagtechnieken, aanloop, smash, shot, push.
  • Week 7+8 verdediging: blokkeren en lage verdediging.
  • Week 9+10 samenspelen: opstellingen, spelsystemen 3-3, 2-4, 1-5.