Welkom bij de grootste volleybalvereniging van Utrecht!

​​​​​​​Een van de grootste en breedste verenigingen van Nederland

Met 750+ actieve leden is VV Utrecht de grootste volleybalvereniging van de provincie Utrecht en zelfs een van de grootste van Nederland. VVU heeft 14 dames en 9 heren teams; van Eredivisie (Dames 1) en topdivisie (Heren1) tot teams die 4e klasse spelen en diverse recreanten- en masterteams. En natuurlijk ook Beach Volleybal! Er is een grote jeugdafdeling met 23 teams; we hebben de Utrecht Volleybal Academy en de UVolley Volleybalschool en zijn onderdeel van Utrecht Talent Center en Multi-sportcampus Traiectum.

De wortels van VV Utrecht gaan terug tot 1946, toen de eerste verenigingen in Utrecht zijn opgericht. De stamboom kent een rijke historie, met zelfs enkele landskampioenen in de jaren vijftig. Via een aantal fusies, waarvan de laatste tussen UVC en SOS DPC was, is in 1986 VV Utrecht ontstaan.