Utrecht Volleybal Acadamy (UVAC)

De Utrecht Volleybal Academy is het nieuwe initiatief voor talentontwikkeling in de regio Utrecht. In samenwerking met verenigingen in de regio, de Nederlandse Volleybal Bond (Nevobo) en Sport Utrecht is in september 2021 de Utrecht Volleybal Academy gestart. Een volleybalschool die onderscheidend is, kwaliteit biedt en duurzaam groeit de komende jaren. De trainingen zijn zowel sportspecifiek als sportoverstijgend. Utrecht Volleybal Academy wordt dé plek voor talenten tot 14/15 jaar in de regio Utrecht om door te stromen naar nationaal niveau.

De regio Utrecht ligt centraal gelegen in Nederland en de clubs in de regio zijn actief op alle verschillende competitieniveaus van de Nevobo. Daarmee heeft de regio Utrecht gezamenlijk een groot competitieaanbod en heeft het een belangrijke rol voor het volleybal in Nederland. Talentontwikkeling is daarin ook een belangrijke pijler, die tot nu toe in deze vorm in het volleybal ontbrak in regio Utrecht. Met de komst van de Utrecht Volleybal Academy wordt dit ingevuld en is het volleybal-aanbod in Utrecht compleet. Wil je meer weten? Ga naar de website

Uvolley Volleybalschool

Ken je dat? Je bent lekker aan het spelen bij je team, je traint één of twee keer per week, maar je wilt meer. Net iets meer dan je teamgenoten. Net iets meer tijd besteden, voor jezelf, aan dat ene onderdeel, wat andere tips, net wat harder werken, leren van verschillende toptrainers… Wil jij ook meer met je eigen ontwikkeling bezig zijn?

De UVolley Volleybalschool Utrecht bestaat sinds 2011. De trainingen zijn op zondagochtend van 11.00 tot 13.00 uur in Sportcentrum De Galgenwaard in Utrecht. Meer informatie kun je vinden op de site van UVolley.