Vertrouwenscontactpersonen

VV Utrecht wil niet alleen een sportieve en gezellige vereniging zijn, maar ook een veilige vereniging. Dat betekent dat wij van leden, trainers, coaches, ouders en supporters vragen een positieve bijdrage te leveren aan een veilig klimaat en goede omgangsvormen. Klik hier voor onze omgangsvormen en gedragsregels. Er wordt serieus omgegaan met incidenten die gepaard gaan met verbaal of fysiek geweld, pestgedrag of seksuele intimidatie. Binnen de club zijn er daarom VertrouwensContactPersonen (VCP’s). Zij zijn aanspreekbaar voor leden, ouders, trainers, vrijwilligers en supporters.

Momenteel heeft VCP’s: Karlijn Stals en Floor de Nie. Karlijn is de komende maanden met zwangersschapverlof. Annemijn Lubbers neemt haar taken tijdelijk over. Je kan haar bereiken via het e-mailadres van Karlijn.

Karlijn_VCP.jpg
Karlijn Stals

"Ik ben Karlijn en speel met veel plezier in D3 van VVU. Voor plezier, sportieve prestaties en gezelligheid is een veilige (sport)omgeving belangrijk. Daar wil ik me als vertrouwenscontactpersoon binnen VVU graag voor inzetten! Weet me te vinden als er iets speelt waardoor je je niet prettig of veilig voelt. Ik denk graag met je mee."

Karlijn is bereikbaar via KarlijnVCP@vvutrecht.nl.

4202d79f-76cd-448e-800c-a29b89d0e784.jfif
Floor de Nie

"Ik speel al enkele jaren in verschillende heren teams. Voor mij gaat volleybal bij onze vereniging om plezier en sporten met elkaar in een veilige omgeving. Helaas kan door ons eigen gedrag, of dat van een ander, deze omgeving soms ineens onveilig voelen. Wanneer dit gebeurt, is het belangrijk om dit met iemand te kunnen delen. Voel je vrij om me persoonlijk, telefonisch of per mail te contacten, mocht je daar behoefte aan hebben."

Floor is bereikbaar via FloorVCP@vvutrecht.nl

Heb je het gevoel of krijg je signalen dat er sprake is van onveiligheid, bijvoorbeeld door seksuele intimidatie of pesten of heb je hier vragen over? Neem dan contact op met Karlijn of Floor. Dat kan voor jezelf zijn, maar ook voor een teamgenoot. Zij bieden een luisterend oor en kunnen met je meedenken over wat jij in die situatie kunt doen.

Gebruik bovenstaande e-mailadressen om een (bel)afspraak met Karlijn of Floor te maken. Zij gaan graag persoonlijk of telefonisch met je in gesprek. Gesprekken met de VCP zijn vertrouwelijk. Die vertrouwelijkheid wordt alleen doorbroken als de VCP op grond van de wet verplicht is de vertrouwelijkheid te doorbreken. De VCP werkt op basis van het functieprofiel en protocollen die binnen NOC/NSF zijn vastgesteld.

Meldingen kunnen ook direct gedaan worden bij de bond. Bij de Nevobo is Janine Pleizier de VCP, te bereiken via janine.pleizier@nevobo.nl of 06-46317335.