Dit najaar trad onze penningmeester na 4 jaar af. We zijn op dit moment hard op zoek naar haar opvolger. We zoeken iemand die zich graag inzet voor onze vereniging, affiniteit heeft met financiën (of hier juist graag meer over wil leren) en enthousiast is over een rol binnen het leukste sportbestuur van Utrecht!

Stop nu niet direct met lezen als je zelf denkt dat je weinig financiële ervaring hebt, we zijn vooral op zoek naar enthousiastelingen en kijken graag samen met jou naar opties om je comfortabel in je rol te laten groeien. We kunnen je een cursus aanbieden om wegwijs te worden in boekhouding bij een sportvereniging. Daarnaast is er ervaren begeleiding om veel te leren in de rol van penningmeester. We hebben al langer het idee om de administratieve rol te splitsen van de meer strategische rol die steeds belangrijker wordt. In beide rollen liggen momenteel kansen!

Wat doet de penningmeester?
Samen met de bestuursleden stel je voor de start van het seizoen de begroting op. Je bespreekt de toekomstplannen, wat daarvoor nodig is en maakt gezamenlijk afwegingen in wat we wel of niet kunnen doen. Zo stel je samen een realistische begroting op.

Gedurende het seizoen zorg je ervoor dat de contributie bij onze leden wordt geïnd, de binnengekomen facturen worden betaald en de (sponsor)facturen worden uitgestuurd. Tegelijkertijd verzorg je de financiële administratie. Dit doen we sinds twee jaar in Sportlink, waardoor de uitgaven en de inkomsten snel op de juiste posten worden geboekt.

Aan het einde van het seizoen stel je de realisatie van dat jaar op. Dit is de uitkomst van de financiële administratie die op orde is, voorzien van een toelichting op de bedragen. De realisatie en toelichting stem je af met onze kascontrolecommissie (benoemd door de Algemene Ledenvergadering). Zo weet de rest van de leden dat ze kunnen vertrouwen op de cijfers en hoe de vereniging er financieel voor staat.

De strategische rol van de penningmeester
Naast de administratieve activiteiten, is de strategische rol van de penningmeester de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. We werken samen met verschillende stichtingen en initiatieven (Stichting Buitensport Krommerijn, Traiectum, UVolley, Volleyball Academy) en dat vraagt om een duidelijke samenwerkingsstructuur en goede afspraken op het financiële proces. Maar ook met de commissies binnen de vereniging is het belangrijk afspraken te maken over de verschillende uitgaven en hoe hier vanuit financieel oogpunt zicht op te houden (maar met voldoende ruimte voor de commissies). Daarnaast denk je met de andere bestuursleden na over de koers van de vereniging en welke financiële middelen of investeringen we daarvoor nodig hebben. De functie is hierdoor heel divers.

Enthousiast of vragen?
Neem contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Zet je je liever op een andere manier in? Zoek dan contact met de V-factor via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Ben jij lid geweest van VV Utrecht? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Jij maakt deel uit van een lange, mooie VV Utrecht-geschiedenis. Opgericht in 1986 maar met roots tot aan 1946 is VV Utrecht inmiddels één van de grootste volleybalverenigingen van Nederland. Draag jij die mooie vereniging een warm hart toe? Blijf jij graag op de hoogte van haar ontwikkeling? Lijkt het je leuk om af en toe herinneringen op te halen met andere oud-clubgenoten?

Join the CommUnity!

De CommUnity is de naam van de groep oud-leden van VV Utrecht die recent is opgericht. We houden je graag op de hoogte van het reilen en zeilen van de club, organiseren oud-leden borrels en nodigen je graag uit voor bijzondere mijlpalen zoals lustrumactiviteiten of topwedstrijden. Wil jij je aansluiten? Meld je dan aan via het inschrijfformulier. https://forms.gle/Q2BYAAJVjjfQF27c9

Sharing is caring

Een borrel wordt nog leuker als je daar oud-teamgenoten tegen komt. Deel daarom dit bericht in je netwerk, op facebook en in oude whatsapp groepen, zodat we zoveel mogelijk oud-leden bereiken!

Tot snel!

De volgende stap in de samenwerking tussen de topsportclubs van Traiectum is gezet: Edu Jansing wordt aangesteld als projectleider. Jansing krijgt als projectleider de opdracht om Sportcampus Traiectum naar een volgende fase te brengen met de absolute focus op het neerzetten van een duurzame organisatie en de financiering van de campus voor de middellange en lange termijn.

 

 

De 49-jarige Edu Jansing, Utrechter van origine, heeft ruim 20 jaar ervaring in verschillende functies voor de overheid bij het ministerie Economische Zaken, in het bedrijfsleven – bij Heineken- en maatschappelijke organisaties zoals Meer dan Voetbal van de KNVB. De laatste jaren heeft Jansing een aantal grootstedelijke projecten geleid met sport, bewegen en gezondheid als centraal thema.

 

 

De Traiectum Sportcampus is een samenwerking tussen de Utrechtse sporticonen SV Kampong, Hellas Utrecht, UZSC, VV Utrecht en FC Utrecht. Traiectum moet dé sportcampus van de toekomst worden, een plek waar sporters en coaches samen het beste uit zichzelf halen en samen stad & land inspireren én in beweging krijgen. Een Sportcampus met aandacht voor teamperformance, faciliteiten, voeding, bewegen en innovatie. Een campus waar topsporters en sportend Utrecht van profiteren. Daarmee zet Utrecht zich als fitste stad van Nederland op de kaart.

 

 

“Met zijn ervaring, visie en actiegerichtheid is Edu een regelrechte aanwinst voor Traiectum en de stad”, aldus Sam van Ling, voorzitter van VVU. “Er is nu behoefte aan een duidelijke organisatie binnen Traiectum, waar we de expertise en kwaliteiten van Edu enorm goed bij kunnen gebruiken. Samen kunnen we de volgende stappen in de samenwerking zetten.”

 

“Ik geloof zeer in de gedachte van Traiectum dat je alleen samen beter kunt worden”, legt Edu Jansing uit. “Die gedachte gecombineerd met de drive van de vijf clubs én de ambitie om alles wat we leren te delen met stad en regio, maakt Traiectum een uniek project. Ik vind het een eer dat ik dit project mag leiden. Dat ik op deze plek ook nog 25 jaar zelf heb gevoetbald, maakt het helemaal bijzonder.” 

Naast de basisregels zijn er voor de binnensport extra maatregelen aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Deze maatregelen gaan in per 06-11-2021. Als VVU zullen wij de geldende regels uiteraard naleven, om zo het sporten op een veilige en verantwoordelijke manier mogelijk te maken. 

Op het moment van schrijven van dit bericht is nog niet alles definitief, er bereiken ons berichten dat er wellicht nog wijzigingen zullen volgen, maar zoals het er nu uit ziet betekent het dat:

- Iedere sporter/supporter van 18 jaar en ouder een geldige QR-code moet laten zien om het moment dat zij de sportlocatie betreden. 

- Topsporters (eredivisie) en vrijwilligers (benodigd om het sporten mogelijk te maken) worden hiervan uitgezonderd. 

- Het tijdelijk uitbreiden van de begeleiding/staf van teams, om de regels te omzeilen, behoort uiteraard niet tot de mogelijkheden. 

- Bij topsportwedstrijden (eredivisie) geldt dat supporters vanaf 13 jaar en ouder een geldige QR-code moeten laten zien. 

Mochten er wijzigingen op dit beleid komen, dan houden we jullie uiteraard op de hoogte via whatsapp en de website. Voor meer informatie kun je het sportprotocol van het NOC*NSF en de website van de Rijksoverheid raadplegen.

Het bestuur hoopt op jullie medewerking en begrip.  

Eerder deze week heeft de Nevobo besloten dat de resterende competitiewedstrijden van 2021 voor de topdivisie en lager worden uitgesteld. Vanuit VVU willen we alle teams graag de mogelijkheid geven om te blijven trainen. Voor nu is dit doordeweeks overdag niet mogelijk (met uitzondering van de mini’s op vrijdag), maar gelukkig wel in het weekend!

Dit betekent dat jouw team vanaf nu een tijdsblok kan aanvragen om in het weekend te trainen. Een inschrijflijst met hierin bijbehorende ‘spelregels’ vind je onder dit bericht. Let op, wil je aanstaande zaterdag al trainen? Verstuur je aanvraag dan uiterlijk aanstaande donderdag (2-11) om 17.00.

Het aanvragen van een weekendtraining geldt in ieder geval voor de komende 3 weken en kan met jouw eigen team of in combinatie met een ander VVU-team. Om reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken, kun je de training niet gebruiken om een oefenpotje tegen een andere club te spelen. Ondertussen proberen wij waar mogelijk extra zaalruimte te krijgen om nog meer trainingsmomenten aan te bieden.

Wil je trainen buiten de tijdsblokken die door VVU worden aangeboden? Dat kan op eigen verantwoordelijkheid, naam en kosten.

We hebben ontzettend veel zin om op zaterdag lekker te volleyballen. Wie weet tot dan!

Op de persconferentie van vrijdag 26 november zijn nieuwe maatregelen aangekondigd om de snelle toename van het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames af te remmen. Deze maatregelen gelden in ieder geval voor de komende drie weken. Voor de amateursport betekent dit dat sporten vanaf zondag 28 november tussen 17.00 en 5.00 uur niet meer mogelijk is. 

Het gevolg is dat alle reguliere trainingen komen te vervallen zolang de huidige maatregelen van kracht zijn. Het vervallen van de trainingen geldt dus voor senioren, recreanten, jeugd en mini's. Uitzondering hierop zijn de weekendtrainingen: NOJK, volleybalschool en de Volleybal Academy gaan voorlopig wel door.

De Nevobo laat begin volgende week weten welke gevolgen dit heeft voor de competitie. Na de bekendmaking van dit besluit laten wij weten welke alternatieven wij overdag wellicht kunnen aanbieden.

 

We houden we jullie uiteraard op de hoogte via WhatsApp en de website. 
Het bestuur hoopt op jullie medewerking en begrip.  

Dit najaar treedt onze penningmeester na 4 jaar af en we zijn hard op zoek naar haar opvolger. We zoeken iemand die zich graag inzet voor onze vereniging, affiniteit heeft met financiën (of hier juist graag meer over wil leren) en enthousiast is over een rol binnen het leukste sportbestuur van Utrecht!

Stop nu niet direct met lezen als je zelf denkt dat je weinig financiële ervaring hebt, we zijn vooral op zoek naar enthousiastelingen en kijken graag samen met jou naar opties om je comfortabel in je rol te laten groeien. We kunnen je een cursus aanbieden om wegwijs te worden in boekhouding bij een sportvereniging. Daarnaast is er ervaren begeleiding om veel te leren in de rol van penningmeester. We hebben al langer het idee om de administratieve rol te splitsen van de meer strategische rol die steeds belangrijker wordt. In beide rollen liggen momenteel kansen!

Wat doet de penningmeester?
Samen met de bestuursleden stel je voor de start van het seizoen de begroting op. Je bespreekt de toekomstplannen, wat daarvoor nodig is en maakt gezamenlijk afwegingen in wat we wel of niet kunnen doen. Zo stel je samen een realistische begroting op.

Gedurende het seizoen zorg je ervoor dat de contributie bij onze leden wordt geïnd, de binnengekomen facturen worden betaald en de (sponsor)facturen worden uitgestuurd. Tegelijkertijd verzorg je de financiële administratie. Dit doen we sinds twee jaar in Sportlink, waardoor de uitgaven en de inkomsten snel op de juiste posten worden geboekt.

Aan het einde van het seizoen stel je de realisatie van dat jaar op. Dit is de uitkomst van de financiële administratie die op orde is, voorzien van een toelichting op de bedragen. De realisatie en toelichting stem je af met onze kascontrolecommissie (benoemd door de Algemene Ledenvergadering). Zo weet de rest van de leden dat ze kunnen vertrouwen op de cijfers en hoe de vereniging er financieel voor staat.

De strategische rol van de penningmeester
Naast de administratieve activiteiten, is de strategische rol van de penningmeester de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. We werken samen met verschillende stichtingen en initiatieven (Stichting Buitensport Krommerijn, Traiectum, UVolley, Volleyball Academy) en dat vraagt om een duidelijke samenwerkingsstructuur en goede afspraken op het financiële proces. Maar ook met de commissies binnen de vereniging is het belangrijk afspraken te maken over de verschillende uitgaven en hoe hier vanuit financieel oogpunt zicht op te houden (maar met voldoende ruimte voor de commissies). Daarnaast denk je met de andere bestuursleden na over de koers van de vereniging en welke financiële middelen of investeringen we daarvoor nodig hebben. De functie is hierdoor heel divers.

Enthousiast of vragen?
Neem contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Zet je je liever op een andere manier in? Zoek dan contact met de V-factor via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.